Proverbes/ Luwsit

Lateefa

Member
[size=small]
Pour mon ami Agerzam:

Fiss ak ur ich ifiss

"Tais toi que la hyène ne te manges pas"

Prends garde à toi [/size]
 
" Azrou Ntmazirt'nss Asaybna Yan."

Ce qu'on peut traduire par:
"Qui construit une maison le fait avec les pierres de sa région . "
Les pierres de la régions ne sont ainsi que parcequ'elles lui sont adaptées et tant que tel (résistance à l'érosion et aux conditions climatiques) Tel est aussi le cas des hommes et femmes. Le proverbe se dit aux jeunes qui veulent se marier: Choisissez votre conjoint de votre région, vous garderez l'integrité culturelle de votre foyer. .
 
"Youf amane lisse tsirte rouéli tsouite"

Ce qu'on peut traduire par :

"Mieux vaut l'eau avec laquelle tu t'es lavé que celle que t'as bu"

Autrement dit l'eau avec laquelle tu te laves tout le monde la voit tandis que celle que tu as bu est invisible.
 
"Assi aoual n'ouali kissalane aour tassite ouine ouana kisstssan"

Ce qu'on peut traduire par :

"Prend en compte les paroles de celui qui t'as fé pleurer et non pas celles de celui qui t'as fé rire"

Autrement dit :

Seul celui qui vous aime, "se donne des soucis" pour vous.
 
[size=small]Adrim su drim, asa itmuna el mal !
C'est ecu par ecu que se constitue la fortune !!![/size]
:-D :-D :-D

[ Edité par Lateefa le 28/5/2003 20:56 ]
 
[size=small]Dunit tga assta guin issan ifalan !Le monde est un metier à tisser et les jours des fils.[/size]
 
[size=small]Fkass ifkak, i7 aki na ar sba7, ichak !

Donnes lui il te donne, si il te dis à demain il t'arnaque.[/size]
:-D :-D :-D
 
azul fellawen a ait tmazirt,

A wa ha awal nghd anef agharas! Ur illi ma iugern tamunt n ait tmazirt ad tkkisen inghmisen, fken izrdigen, addran ma igwizen d ma ighlin, awkend awal f ma idern d ma immuten.
A wa ma rad awen inigh a ait tmazirt ? Tarabbut n tanyaft ad imun gh site-a. Ur illi ghar hak amez ad tssirdt. Inna ghwad , isker ghwan. Idebb ila wawal f ma ityskaren d f ma ur ityskaren. A wa kwnnin ad as igan. Medden ibiksen ad tgam. Kra ar ikkat s iffus, kra ar ikkar s izelmd'. Asays n tanyaft d ufulki aya.

Ar ghila, rad tinim mad a wa ittini ghwad? Cuwer-at, ad dagh ur nezizwir gar awal. Awal igwut d idrus ma itynnan. Iggwut ufgan itsellan, mac ura iseflid. Iggwut ufgan iz'rran, mac ura ittanay. Ussan ar tyd'faren mac ur mrwasen. ad akw ur ntsutul i ma rad ityenna. Urta rad-n nakwi s tuzzumt n wawal.

A wa a ait Tmazirt, az'-ad ad awen inigh yan wawal mu ur idrus watig-nes : is a wa tram ad ityskar yan ughmmir t-itawin ghar f izrdigen f tmazirt d ait tmazirt ?

Ha iyyi ar tqelgh s tararut-nnun.

ar takilt d-iuckan.
 
Back
Top